Протидія булінгу

/Files/images/zvtnst/13305.png

Телефони "гарячих ліній"

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

Національна поліція України 102.

Нормативні документи:

1) №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»;

2) Лист Міністерства освіти і науки України від 11.02.2020 №1/9-80 «Про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»;

3) ЗАКОН УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)";

4) Лист МОНУ від 29.01.2019 № 1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу( цькуванню)"від 18.12.2018 № 2657-VIII";

5) Лист МОНУ від 29.12.2018 № 1/9-790 " Щодо організації роботи в закладах освіти з питань запобігання і протидії насильству та булінгу";

6) Наказ МОН України " Про деякі питання протидії булінгу ( цькуванню) та застосування заходів виховного впливу у закладах освіти".

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу

1. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

3.Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4.До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5.Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

/Files/images/zvtnst/unnamed (1).jpg

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

Відповідно до листа МОНУ від 29.01.2019 №1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчіх актів України щодо протидії булінгу (цькування) від 18.12.2018 №2657-VIII"

В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, створеної у закладі освіти з розгляду випадків булінгу, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Виконується рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування ) та накладаються адміністративні стягнення:

- Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян(850 та 1700 гривень відповідно)або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

- Така ж поведінка,вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

- За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років,тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Заяви щодо випадків булінгу можна подавати до кабінету заступника директора з виховної роботи (2 поверх), щодня З 08.00 ДО 16.30

2. Правила поведінки учнів

у ЗНЗ І - ІІІ ступенів № 16 Олександрійської міської ради

1. Загальні правила поведінки учнів у школі:

1.1. Учень приходить до школи за 10-15 хвилин до початку уроків, чистий і охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає верхній одяг, міняє взуття і прямує до місця проведення уроку.

1.2. Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини.

1.3. Не можна без дозволу втителів йти зі школи та з її території в урочний час. У разі пропуску навчальних занять учень повинен надати класному керівнику медичну довідку. Пропускати уроки без поважних причин забороняється.

1.4. Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, підручники, зошити, щоденник. Приходить до школи з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.

1.5. Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й вчителі звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші учні – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

1.6. Учні бережуть майно школи, охайно ставляться як до своїх, так і до чужих речей.

2. Поведінка на уроках:

2.1. При вході вчителя до класу учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час уроку.

2.2. Протягом уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами. Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно дати щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.

2.3. Якщо під час уроку учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозволу у вчителя.

2.4. Якщо учень хоче поставити запитання або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення уроку, учень має право покинути клас.

3. Поведінка до початку уроку, на перервах і після закінчення занять

3.1. До початку першого уроку учень повинен: прибути до кабінету до першого дзвоника, з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.

3.2. Під час перерви учні зобов’язані: навести чистоту та порядок на своєму робочому місці; вийти з класу; рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони; підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням; у разі спізнення на урок постукати у двері кабінета, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити сісти на місце.

3.3. Під час перерви учням забороняється: бігати сходами, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор; штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми; вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим; палити в будівлі і на території школи.

3.4. Після закінчення занять учень повинен: акуратно одягнутися і покинути приміщення школи, дотримуючись правил ввічливості.

3.5. Черговий по класу: знаходиться в класі під час перерви; забезпечує порядок у класі; допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку.

3.6. Учні, знаходячись в їдальні: підкоряються вимогам чергового вчителя і працівників їдальні; дотримуються черги при купівлі їжі; проявляють увагу і обережність при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв; вживають їжу та напої, придбані в їдальні; прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.

4. Учні не мають права:

4.1. Пропускати уроки без поважних причин.

4.2. Під час перебування на території школи та при проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

4.3. Знаходитися в приміщенні школи після закінчення уроків або позакласних заходів без дозволу працівників школи.

3.Кіберсекстінг і секстинг, в чому небезпека?

Серед молоді в сучасному світі поширений секстинг і кіберсекстінг. Не так давно про такі дії навіть й не чули. У вас може виникнути питання: «Що означають ці поняття і чи займається цим ваша дитина?»

Ці дії ( секстінг або кіберсекстінг) означають розсилку сексуально збудливих повідомлень, непристойних фотографій або відео за допомогою мобільного телефону або Інтернету.

Для багатьох сімей, де є підлітки, це є проблемою. Ви б хотіли обговорити це з дитиною, але як?

Спочатку потрібно розібратися, чому деякі молоді люди розсилають за допомогою телефону непристойні зображення і чому це повинно хвилювати вас.

Причини

• Підлітки, посилаючи непристойні повідомлення, фліртують з тим, хто їм подобається.

• Буває, що підліток, піддається наполегливим умовлянням свого друга.

• Іноді масову розсилку фотографій роблять, щоб розважити своїх друзів або помститися за розрив відносин.

Не важливо з якої причини, але, підліток, озброєний мобільним телефоном, здатний створити чимало проблем. У книзі «Кібербезпека» зазначається: «Одним натиском на кнопку можна зламати життя» (CyberSafe).

Чи знаєте ви, що фотографія, яка вже потрапила в кіберпростір, вже не під контролем, і ніхто не знає, як вона буде використовуватися. Згідно з науковими дослідженнями багато підлітків відчували глибокий емоційний стрес і здійснювали необдумані вчинки, які в деяких випадках неможливо було виправити. Це можна навіть назвати свого роду цькуванням людини.

У зв'язку з секстингом встають також питання правового характеру. У деяких країнах людям за такі дії пред'являють звинувачення в розповсюдженні дитячої порнографії і заносять в список сексуальних правопорушників!

Батьки!Якщо ваші імена вписані у договір на надання послуг мобільного зв'язку або Інтернету і ви не вжили заходів, щоб ваша дитина не займалася розсилкою непристойних знімків, то ви можете понести юридичну відповідальність.

Що робити в такій ситуації?

Встановіть правила. Ви, як батько, маєте право бути в курсі того, яка інформація зберігається в телефоні вашого сина чи доньки, але ви можете встановити для нього правила і попередити про наслідки їх порушення. Пам'ятайте: Діти повинні бути слухняні своїм батькам, бо це правильно! Це принцип.

Надайте допомогу в розумінні цієї проблеми. Наприклад, можна сказати: «Є різні думки про те, що таке секстинг. А як думаєш ти?». Або:« Які фото, на твій погляд, можна назвати непристойними?». Або:« У деяких країнах вважається злочином, якщо неповнолітній посилає іншому неповнолітньому чиєсь фото в оголеному вигляді. Як ти думаєш, це правильно?». Або:« Чому секстинг аморальний?». Вислухайте дитину, як вона міркує. Спонукаєте дитину гарненько подумати перш, ніж натиснути кнопку «послати фото», тому що через застосування ви навчите їх привчати їх розум розрізняти добро і зло.

Підготуйтеся до можливої ​​ситуації заздалегідь. Ви можете сказати своїй дочці: «Уяви, що хлопець наполягає, щоб дівчина прислала йому відверте фото. Як їй бути? Поступитися, щоб не втратити його дружбу? Відмовитися, але продовжувати з ним фліртувати? Розірвати стосунки? Розповісти все дорослим?». Допоможіть донці поміркувати. Такий же підхід можна застосувати і до сина. Адже ніхто не відміняв мудре прислів'я: «Що людина посіє, те й пожне»

Краще розвивати любов до добра.Наскільки для вас і вашої дитини важлива хороша репутація? Якою людиною він хоче стати? Як відіб'ється його поведінку на майбутньому в отриманні професії або навчання. Чи буде дитина згодом поважати себе, якщо б принизив іншу людину, розіславши його фото в непривабливому вигляді? Зайняла б ваша дитина, як ви вважаєте, тверду позицію в питаннях моральності?». Допоможіть йому мати « чисту совість.

Подавайте хороший приклад. Будьте чисті самі і нелицемірні. Чи показує ваше життя, що ви самі цінуєте ці якості? У книзі «Кібербезпека» говориться: «Нам самим потрібно бути хорошим прикладом і не дивитися непристойні і протизаконні зображення і сайти».

Порада

Якщо вам чи вашій дитині-підлітку ніяково говорити про секстинг, можна спробувати наступний підхід:

• Ви можете привести чужий приклад, який трапився з вашими знайомими. Запитайте: «Зараз багато говорять про секстинг. Він дійсно настільки популярний?».

• Дізнайтеся його ставлення до всього цього. Можна запитати: «Чи замислюються люди про наслідки секстингу?».

• Запропонуйте йому: «Давай подумаємо, що ти будеш робити, якщо тобі пришлють непристойне СМС?».

Кiлькiсть переглядiв: 103

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.